Vad har hänt sen sist?

070808  KL: 14:00

Senaste tiden har jag varit lite slö fast när Bosse var här så blev det fart på lilla mig. Han var här själv en dag utan Cilla och det var skoj. Annars får ju inte vi leka för Cilla hon vill liksom ha mig för sig själv.

image20

Idag har det regnat och åskat då känns det skönt att vara inne. Igår och i förrgår var det dock jätte varmt och skönt då låg jag och solade mig på altanen och vaktade baksidan medans matte och husse förde ett himla oväsen och grejade med gräs och häckar och klippte och donade.För att komma tillbaka till det jag började.....baksidan alltså det är något som matte och husse inte fattat hur sårbart den delen är..... med egen grind och allt och dessutom en cykelväg utanför. Det kan ju komma in vem som helst. En vi inte känner alltså..... usch så hemskt.

Visst jag har ju växt till mig lite nu men ibörjan var det inte lätt att hålla koll men man har ju fått en viss rutin. Nu för tiden slösar jag inte på mina skall i onödan men kommer det fram någon till grinden och försöker öppna och jag inte känner igen dem då måste jag allt visa dem att de är bevakade.

Ibland trots att det inte är någon som jag känner igen så kan matte och husse bete sig som att det var ju en trevlig tvåbening. De pratar så lugnt och fint vidare och ibland så till och med släpper de in den (tvåbeningen alltså) genom grinden. Hur kan de veta att detta är ok=ingen fara? Det förstår jag bara inte. Hitintills har det dock inte hänt något utan de (tvåbeningarna jag inte känner ) verkar inte alls vara där för min skull utan de bara går vidare och sätter sig och dricker ur de där konstiga matskålarna de har. Varför gör de inte som jag och leker och springer runt och har skoj så ska man ju göra när ens kompisar kommer. De kanske lär sig med tiden.

Nä nu får jag ta och lägga mig lite jag fick ett sånt gott ben att tugga på igår. Sen tänkte jag ta med matte på en tur ut. Jag måste ut och kolla in vilka som har varit här i krokarna idag.

Ha det gott Daphne has left the building

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0