Vad har hänt sen sist?

070812  15:00

Igår hade jag besök av en annan fyrbening som hette Elvis men han var inte av min sort. Vi var ungefär lika stora och han var nästan lika snabb som mig men vi talade inte samma språk alls. Jag försökte ju bjuda in till lek och prata lite men han bara sa Mjauuuu eller nåt annat konstigt. Efter en stund när vi hade känt varandra på pulsen lite så började vi leka på gräsmattan. Elvis var en rolig prick trots att han inte var en hund som jag och jag hoppas han kommer hit fler gånger.

image21


Senare på dagen så åkte matte, Husse , jag och en annan tvåbening som jag känner till en skog som ligger nära en strand. Det var jätte kul. Jag fick springa lös en liiiiiiiten stund och det finns ju inget bättre än det. Jag skötte mig alldeles utmärkt för det har man ju lärt sig att man tjänar på. Ropade husse på mig så kom jag på direkten. Det var en gång jag nästan struntade i att komma och det var när jag såg en sån rolig fågel i vattnet men, stor som jag börjar att bli så tog jag mig samman och sprang tillbaka till resten av flocken.

image22

Idag har det varit jättevarmt precis som de senaste dagarna och det är sååååå skönt. Hoppas det blir så här ett tag nu framöver. Ikväll skall vi åka bort till mina favorit tvåbeningar. De ser ut som vanliga tvåbeningar fast de är mycket mindre och sen har de jätteroliga leksaker som jag också får leka med. De älskar precis som jag att springa omkring och hoppa och leka. Den minsta av dem är också jätte bra på att ge mig godsaker och vem faller inte för lite mutor. Vaddå....hon dricker ju faktiskt ur min vatten skål så hon får ju saker utav mig också....givetvis. Nä nu får jag nog skynda mig men jag skriver mer en annan dag.

Daphne has left the building.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0