Vad har hänt sen sist

070727  KL: 23:45

Tiden går så himla fort nu är det redan fredag. I veckan som gått har jag hunnit med många saker.

I måndags kväll var jag uppe hos en tvåbening som matte och husse känner och där var det riktigt skoj. En massa hundkompisar var det, närmare bestämt fyra stycken . Vi lekte som bara den fast tillslut så blev jag faktiskt lite trött för två av dem var så envisa och kunde inte lämna mig ifred en endaste minut.

Jag har faktiskt varit lite trött de senaste dagarna (får väl erkänna det). Matte och husse har undrat vad det har varit med mig.......Det vet jag ju.... om de bara frågat mig...... Jag börjar ju bli vuxen nu och då blir det så här två gånger om året. Inte undra på att man blir grinig när de går och torkar en med papper hela tiden och det värsta av allt då........försökte sätta på mig några urlöjliga svarta små byxor. Nä tack...... de ville jag inte ha så jag fick allt visa dem hur de skulle tas av. Ja, ja om en så där tre veckoor så är jag fit for fight igen.

De senaste dagarna har ju inte varit fyllda med mitt favorit väder precis men jag har dragit med matte och husse på lång promenader i alla fall......det gör gott både för mig och dem(men främst dom). Ikväll när vi skulle ta korta kvälls turen så fick jag upp ett spår efter en sådan där rolig sak som hoppar fram med långa öron. Åh.... det luktade så gott ...... Husse trodde han visste hur jag skulle gå men jag fick allt visa honom och mycket riktigt......jag hittatde den lille krabaten. Han sprang dock in under ett staket och jag kunde ju inte följa efter eftersom jag hade mitt nya "fina" halsband med koppel på mig.

Idag så hörde jag att matte och husse pratade om min älsklings kompis Eskil. Han är min bästaste kompis nästan. Så fort jag hörde hans namn så sprang jag till fönstret och ropade på honom......men han kom inte. ....Matte och husse bara pratade om honom. De hade träffat hans matte som hade varit jätte ledsen och berättat att en stor hund hade bitit honom jätte illa över ryggen och ruskat honom. Han hade stora sår med dräneringsrör på flera ställen usch......stackars honom. Svansen var också väldigt skadad så nu kommer det dröja innan jag får träffa honom igen.

Ja det var lite av det som hänt de senaste dagarna. Nu skall jag gå och krypa ned under mattes täcke och värma mig lite. Det finns inget bättre än att få sova i mattes och husses säng. Ha det gott så hörs vi snart igen.

Daphne has left the building;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0