Vad har hänt sen sist?

071111

Tjenare på er.........Gäsp.......känner mig lite trött idag.....det har varit lite ont om plats i lyan i natt. Min ena favorit tvåbening (den som är något lägra i rang än den större) har sovit med flocken och oj vad hon far runt.
 
Eftersom hon är valp med så måste hon ju dia under natten och då vaknade ju jag. Tycker att de där fyrbeningarna är lite konstiga........de har som liksom bärbara spenar med mjölk i som fyrbeningarnas valpar kan dia ifrån. Visserligen kanske ganska praktiskt men ändock ganska så opersonligt om man frågar en omhuldande själ som mig själv. Detta kanske är en mode fluga vem vet?

Sen har de där fyrbeningsvalparna ännu en olustig vana som inte är lika trevlig. De har på sig en bärbar rastnings plats där de gör sina behov i tid och otid. Jamen hallå.........hur lång tid behöver de egentligen för att bli rumsrena. Jag har försökt visa flera gånger hur det skall gå till. Hav tålamod säger jag bara ........det verkar fyrbeningarna ha i mängder.

Igår lekte jag med min gamla kamrat Ayla. Hon börjar allt bli lite till åren nu men jag försökte sätta lite fart på henne. Hon kan ju få lite fart på de där benen om hon vill. Ayla och hennes matte fick sen följa med oss när vi åkte iväg i den där jätte plåtlådan som pratar konstigt och den verkar kunna springa hur fort och långt som helst.

Vi kom fram till ett ställe där det satt som en massa bollar i olika färger uppsatta och det var många många fyrbeningar där. De började prata en massa eller rättare sagt det lät som de ylade tillsammans i en stor flock och sen kom det in något som brann förfärligt och en modig fyrbening försökte ensam träda fram och släcka branden. Det mest märkliga var att när branden var släckt så åt alla fyrbeningarna upp det som elden inte förstört.?????. Vet inte vad jag skall säga annat än att det var ett mycket märkligt beteende. Ingen av de nära och kära i min flock verkade det minsta oroad så kanske är detta ytterligare en av de där sakerna som jag aldrig kommer förstå mig på.

Det var allt från mig

Daphne has left the building.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0