Vad har hänt sen sist?

071028

Gäsp.......Godmorgon allihopa. Jag har haft lite sovmorgon idag. Annat var det igår då gick matte , husse och min favorit tvåbening (hon som är lite högre i rang än den andra) upp tiiiiidigt. Jag förstod ju givetvis att det var något på gång och vem hade rätt.....jooooo JAG.

Vi åkte upp till den där platsen där vi fyrfotingar regerar, en utomordentligt bra och rolig plats om du frågar mig. Vi parkerade vid den där stora gräsplanen med alla roliga leksakerna. Ja du vet bron utan vatten.....korvarna utan kött i osv.

Helt plötsligt såg jag som som ett ljus och ett skimmer. Det var som att det hände något och alla bitarna bara föll på plats. ......

Nu förstod jag hur Husse hade tänkt det och ni må tro att jag blev stolt över honom. Det var därför min favvo valp tvåbening var med. Det var hon.....hon som skulle lära min husse hur man hoppar över hindren, hon har ju varit med här förr och hon klarar allt jag gör, det har hon visat flera gånger......det var ju hon självklart.....det är ju mycket lättare för henne att lära husse (med min vägledning givetvis) eftersom de pratar samma språk.

Jag blev ju givetvis jättestolt över min husse som är så klok och visade det genom att vara extra glad och pussig. Vi gick mot planen och jag såg hur alla tittade på oss. Kan de gott göra för här skall de få se på proffs. Helt klart avundsjuka blickar var det. Det är inte alla av oss fyrbeningar som har en egen proffs hoppare och en godisautomat och en varm gående liggplats på två ben som följe. När vi kom fram till grinden så gick jag självklart först för att se till att alla andra flyttade på sig.....sen kom godis automaten och sen...........stängdes grinden.....

Kan ni förstå detta ....vänta det måste blivit nåt fel.....jag sprang genast tillbaka och ropade på proffshopparen men hon och matte satte sig ner utanför. Jag blev riktigt frustrerad....vad var detta.....Alla körde igång och börja hoppa och springa över bron. Som tur är så ser jag ju att min husse inte är den enda som inte hoppar över hindren. Mina andra fyrbenta vänner sliter hårt med sina hussar och mattar de med. Jag hoppar trogen som jag är över två hinder och sen försöker jag få husse att förstå att nu är det dax att plocka in proffs hopparen. Jag springer bort och försöker prata med henne men hon kommer inte till undsättning. Så här försöker jag några gånger men det hjälper inte utan godisautomaten och jag harvar vidare.

Bra härlig är han i a fall min husse han kämpar och låter inte självförtroendet svikta fast han är så kass på att hoppa. Det hade ju kunnat knäckt den vassaste fyrbening. Sista gången jag försöker prata tillrätta proffshopparen så reser hon på sig och jag tänker Yes...nu kommer hon in till oss. då går matte och hon iväg därifrån. Va???Vart skulle dom???? En del saker i världen är för svåra att ens försöka förstå sig på och detta var en sådan sak. Jag har fortfarande ingen aning om vart de tog vägen men det där skenet och skimret jag sett när jag kom hit var som bortblåst.

Nä nu tror jag det vankas käk......detta var lite kort från mig

Daphne has left the building

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0