Vad har hänt sen sist?

070918

Tjenare...... nu var det dax igen.....att skriva lite.
 Igår var matte hemma med mig hon var nästan som vanligt men ändå inte...... Hon sprang en massa in i det där lilla rummet som har en sittplats med vatten i (eller är det en stor vattenskål, jag vet inte) Det lät i a fall en massa konstiga ljud där inne ifrån.....Blev nästan lite orolig. Idag så är hon som vanligt igen.....de kan vara riktigt svåra att förstå sig på de där två beningarna.

Varför kan de inte vara som oss vanliga hundar???????

Igår fick jag vara i skogen och springa och sen fick jag nosa mig fram till en liiiiiiiiten matskål som var stängd. Förstår inte varför skålen måste vara såååå liten och stängd??? Jag får ju inte ens ner nosen i den....Husse blev jätte glad över det jag hittat och hjälpte mig så jag fick äta upp det där goooda köttet som var i.

När kvällen kom så tände husse upp en sån där sprakande , varm fladdrande lampa i plåtlådan med dörr. Jag hade precis lagt mig tillrätta på den mjuka lurviga mattan framför som luktar gott (känner igen lukten men kan inte placera den riktigt).

Dåååååååå ser jag hur det börjas plocka fram konstiga leksaker som ställs in i det lilla rummet med vatten stolen. Sen hör jag hur det börjar rinna vatten ur den där konstiga stålpinnen som växer utmed väggen.......
Fyyyyyyy den leeeede.....nu kom jag ju ihåg......Jag gör ett tappert försök att smyyyga till min lya.......icke då.....de såg det allt. De lyckades fånga upp mig och bar in mig och gjorde det som skulle göras.....

Kan ni förstå varför jag....JAG som inte gillar regn skall behöva öva på att utsättas för detta inomhus....till råga på allt..... De regnade först ner mig och sen smutsade de ner mig med nåt klet......sen regnade de på mig igen och sen kleta ner mig igen .....och sen samma sak en gång till......Snacka om chock träning......tror de att jag skall gilla regn bättre nu..... Nåväl som den förstående hund jag är så fick de hålla på...... Jag gav dem dock det lååååååånga ögat som nog sa en hel del.....

Efteråt kändes det som att de kanske förstod att de gått över gränsen med regnträningen. De försökte så gott de kunde att få mig torr..... Jag fick dock visa dem hur man gör det bäst..... Husse och mattes sovplats är det bästa torkstället. Jag liksom har utvecklat en kryp, spring, rulla teknik (allt skall göras samtidigt)bland deras sov saker. Det fungerade som vanligt..... Sen kom lugnet och jag kunde lägga mig och bli varm framför den fladdrande lampan.....Några gånger blev jag störd när matte eller husse skulle komma och nosa på mig..... Stackare....tänk vilka ynkliga nosar de har......de måste verkligen trycka sina nosar mot min päls för att kunna känna nåt...... Slutet gott allting gott.......till slut.....

Daphne has left the building.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0