En dag som gick ganska obemärkt förbi

080625

Idag har det varit en av de de dagarna som bara har gått. Man har grejat med alla vardagsmåsten och först nu på kvällen så fick Daphne en lite längre promenad. Det är så skönt att gå på kvällen. Inga bilar, knappt några människor och tyst och väldigt fridfullt, kan hända man ser en och annan katt eller fågel skymta förbi.

Det är underbart dessa (halv) sommar kvällar. Det är ljust så länge och man har den stundande semestern framför sig. Man går där i sina egna tankar och med sina förhoppningar om sommaren och den ev stundande värmen. Det skall bli så roligt på Öland. Undrar hur Daphne kommer ta det att följa med på stranden. Det kommer nog gå bra eftersom hon gillar att ligga där det är varmt. Bada är hon ju inte mycket för men det kommer kanske vi två benta göra desto mer. Längtar tills dessa kvällar, sitta i husvagnen, grilla, gå promenad utmed den underbart långa stranden och lyssna på havets ljud, känna sanden mellan tårna och bara inandas........härlig sommar.

Nej nu får det vara färdig drömt för en onsdags kväll=) Daphne står härbredvid och tittar på mig precis som att - Matte nu är det nog dax att lägga sig snart...... Hon gör verkligen så. De gånger jag ligger i soffan kommer hon fram och duttar med nosen en gång på min arm och sen hör jag henne springa och hoppa upp i sängen. Bryr jag mig inte då så hör jag hur hon hoppar ner och sen kommer och gör samma sak igen och sen springer snabbt tillbaka till sängen och väntar någon sekund och sen även skäller hon till=) Jag tror absolut att hon då säger att -Nu lägger vi oss. Oftast så är vi inte överens om när detta skall ske men det är en sådan rolig sak som är speciellt med det lilla fyrbenta krypet.

Ja, ja nu blev det ytterligare svammel.......... jag kanske är lite trött ändå;)

Ha det gott från L

Läskar med några sommar kvälls bilder bara för stämmningens skull;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0