Påsken är över

090414

Vi inledde fredagen med att åka på spårkurs. Klockan 8:00 var vi i skogen


 
och där tog Berit emot oss med ett stort leende. Idag så skulle vi öva spårupptag vilka hundarna tog väldigt bra. Husse lade ett spår och Berit lade ett spår till oss. Spåret Berit lade fnissade hon gott åt. Hon hade nämligen lurat till det med både en nittiograders vinkel samt en spetsvinkel. Nu lyckades ju vår råtta att ta detta i a fall men husses min (vad gör hon nu då=) var obetalbar. Berit sade bara - Lite på din hund och visst, hon gick ju rätt.

Berit visade också upp hur hennes hund hade ligg markering vid apporterna. Det hela var en mycket lyckad förmiddag i skogen.



Efter detta så bar det av till Borås och husses mamma med familj och godingen Viper.





Det var ett riktigt kärt återseende. Hundarna busade och sprang ute på gärdena och vi tog en promenad upp i skogskanten upp för ett berg och beundrade utsikten. På kvällen bjöds det på underbart grillat och hemma gjort potatissallad. Det var nöjda två och fyrbenta som somnade den kvällen=)



Påskafton spenderade vi med vänner och familj och åt och skrattade gott.

Annandagpåsk var det dax för spårkursen igen. Även denna dag lades det två icke husse spår=) Det första spåret gick bättre vid det andra spåret så var Daphne ofokuserad och ville väldigt gärna hellre följa viltspår eller jaga efter någon fågel. Ja vad säger man .......så är det ibland.

Vi övad också på slutuppgiften. Inkallningen gick bra och gå med kontakt gick också bra. Men det som kändes kanon var att hälsnings övningen gick toppen bra. Det kanske är vår eminenta övnings procedur som gett resultat=) Måste säga att alla hundarna i vår grupp klarade dessa tre moment toppen bra. Timmarna går fort ute i skogen och behöver det sägas hur gott fikat smakade.

Här kommer en bild på Jack Russeln Selma som är en av deltagarna på kursen.



Är hon inte för söt.

Ha det gott allesammans vi ses

C&L&D

Kommentarer
Postat av: Anneli, Nisse och Selma

Ååååhhh, vad söt man kan va!!!! Selma alltså! Inte utan att jag blev lite tårögd när jag såg kortet. Skulle man kunna få det på mailen?? Christer har väl min adress (annars finns den på klubbens hemsida) snälla, snälla, snälla....

2009-04-14 @ 22:21:51
URL: http://www.nogg.se/selmaonisse
Postat av: Anneli, Nisse och Selma

TUSEN MILLIONER TACK för de fina korten!! Att motivet var bra det visste jag ju men att det kunde bli SÅÅÅ FIINT!! TACK, TACK, TACK! Nu står en systemkamera högst på min önskelista.... Det blir liksom helt andra bilder än med min 2 megapixels mobilkamera... :-)

2009-04-15 @ 21:38:28
URL: http://www.nogg.se/selmaonisse
Postat av: Anneli, Nisse och Selma

TUSEN MILLIONER TACK FÖR BILDERNA!!! Att motivet var fint det visste jag ju, men att det kunde bli så fina bilder!?! Nu står en systemkamera högst på min önskelista! Blir liksom helt andra bilder än med min 2 megapixels mobilkamera!! Och så lite photoshopade oxå!! Tack Tack! Kommer att dyka upp på min blogg inom kort...(självklart kommer fotografen bli nämnd!!!)

2009-04-15 @ 21:43:18
URL: http://www.nogg.se/selmaonisse
Postat av: Carola

Åhh så härliga bilder på Viper. Blir så glad att se bilder på han ;-)

2009-04-18 @ 21:53:19
URL: http://www.camalis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0