Sjuk

090402

Som ett brev på posten vaknade matte med spränghuvudvärk och feber går  natt. Inte roligt.
Hoppas jag inte smittat någon av alla de jag träffat. Gårdagen spenderades pendlandes mellan säng och toalett.

Febern steg och huvudvärken sprängde. Klockan 16:00 stod man inte ut längre utan tog en huvudvärkstablett (det fick magen ta bara) Efter en halvtimme så kändes det som himmelriket. Huvudvärken och febern klingade av. Orkade till soffan låg/somnade där några timmar. Vaknade av att febern hade gått upp igen tog en tablett till och gick in och lade mig för natten.

Vaknade idag men liiiite  huvudvärk (inte konstigt med den vätskeförlusten)men inga andra bekymmer. Känner mig riktigt lycklig bara över att inte vara så sjuk. Solen lyser utanför och man mår helt ok.

Tänk att lida av någon kronisk sjukdom som gör att man mår dåligt nästan jämt. Har ont, inte kan fungera som vanligt. Man skall vara väldigt glad över att man har sin hälsa. Jag som tappar gnistan efter knappt ett dygn med lite huvudvärk och kass mage(det är ju så man skäms). Hur klarar ni det ni kämpar som måste leva med en sjukdom/smärta jämt? Vänjer man sig? En tanke går i a fall till er idag. Riktiga vardagshjältar är ni.

Detta blev ju ett litet ego inlägg idag.
Daphne då kanske ni tänker. Ja, hon blev rastad i långlina från altandörren. Matte satt innanför med kofta, byxor täcke mm mm. Daphne sprang snällt ut och matte satt som en fiskare bakom dörren och höll i linan. Efter en stund nappade det och matte halade in så att säga. Som tur var kom ju husse hem sen och tog henne på långpromenad och övade spårupptag. Hon märkte nog inget av att det var en konstig dag. Tvärtom hon slapp ju vara själv hemma=)

Det var lite kort från igår. Dagen idag blir lugn. Rastningen kan nog ske under lite mer ordnade former;) Husse tar nog långpromenad. Läget är alltså under kontroll igen=)

Ha det gott

L&D

Kommentarer
Postat av: Anneli, Nisse och Selma

Krya på dej! Måste vara frisk tills på söndag, du vet! Jag brukar oxå gnälla när jag är sjuk. Ibland kan man ju vara så korkad att man säger: ååh, det skulle vara skönt att vara hemma och vara sjuk några dar. Sen när man väl är sjuk så blir man påmind att det inte alls är skönt att vara sjuk!! Då vill man bara bli FRISK!! Ibland, när jag mår riktigt bra,då brukar jag säga till mej själv: Så här känns det att vara frisk!

2009-04-02 @ 20:26:37
URL: http://www.nogg.se/selmaonisse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0