Ny dag nya möjligheter=)

090310

Idag har vi märkt att Daphne har börjat blöda. Så nu är det löptider igen=)

Vi har varit på en härlig promenad i vårljuset. Visst kan det väl komma snö fortfarande men det känns ändå lite vårligt i luften. Sedan har vi hunnit med att klickertränat idag. Vi klickertränade med apporten men det är fortsatt svårt/stillestånd. Håller också på att lära in tack (Loss kommando) och detta börjar hon förstå riktigt bra även om det är käre flodis som man skall ta efter att ha busat med henne. Förut kunde hon streta emot ganska rejält och inte vilja släppa den i första taget. Roligt när man gör framsteg.

Just det ja=) Daphne blev moster igår. Hennes kullsyster Dixie fick tre välskapta tikar. Det hela hade gått väldigt snabbt och hon tog så bra hand om de små liven. De är verkligen små som valpar denna ras. Tror den vanliga vikten på dessa är runt 100-200 gram. Tänk er själva, som en chokladkaka. Jösses=)

Nu vet vi också att vi har kommit med på spårkursen och den startar den 24 Mars. Det skall bli riktigt roligt det. Måste också ringa och boka in en tid för att ta bort lite tandsten och sedan var det även dax för Rabies spruta igen.

Idag tänker jag på:

Hur jag skall komma över de där U2 biljetterna , fortfarande. Måste ordna en plan för detta. hmmmm
Idag är jag tacksam för:
Att ens vardagar inte är så grå utan ganska behagliga och roliga.
Idag blev jag glad:
 När jag och min kollega kom på ett bra förslag på avslutnings resa, (hemligt än så länge)
Idag blev jag arg:
 På en människa som betedde sig dumt.
Idag skrattade jag:
 Inte så mycket som jag behöver
Idag skall jag:
Titta på bygglov.
Idag ska jag inte:
Äta mer Ballerina kex (för dom tog slut)=0
Idag: Träffade jag en kär vän jag inte sett på länge=)

Daphnes svar på samma frågor:


Idag tänker jag på:
Hur jag skall göra för att lyckas öppna det där plåtskåpet där all mat finns.
Idag är jag tacksam för:
att det inte regnar.
Idag blev jag glad:
  När jag lyckades lura min matte på mat.
Idag blev jag arg:
  När mitt försök att inta plåtskåpet misslyckades. Dörren stod ju öppen och jag var så nära=(
Idag skrattade jag:
Åt matte när jag lyckades fejka att jag var nödig och bara ville ut och kolla läget.
Idag skall jag:
Öva in nya sätt att tigga.
Idag ska jag inte:
Låta mig fördrivas från det stället jag lägger mig om jag var där först.
Idag: Har jag varit lika bäst som igår om inte bättre.

Ha det gott

L&D
 

Kommentarer
Postat av: Anneli, Nisse och Selma

Vad kul med spårkursen! Då ses vi! Och en bra idé med "dagens tankar". Det är viktigt att varje dag stanna upp och tänka på vardagens mysterier...

2009-03-11 @ 18:17:41
URL: http://www.nogg.se/selmaonisse
Postat av: Christer, Linda & Daphne

Det skall bli super kul med den kursen=)



Vi har länge velat gå just en spårkurs. Hoppas Daphne tycker det blir lika skoj.



2009-03-11 @ 18:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0